Gwenintheuk.reismee.nl

1 maand, missen, bergen, Newcastle, Durham

Hey! En hier de zesde blog al voor jullie.

Ik zit hier inmiddels al meer dan een maand, en ik wil even vertellen dat dit écht de beste keuze in mijn leven is die ik ooit heb gemaakt. Ik heb geen enkel tikkeltje spijt ervan dat ik het avontuur heb doorgezet na de eerste hostfamily en naar een andere hostfamily ben gegaan, ik heb het super naar mijn zin hier. Wel wil ik even zeggen dat dit je écht laat groeien als persoon. Je verandert, ja in een positieve zin haha, maar je wordt zoveel meer op jezelf aangewezen en hebt zoveel verantwoordelijkheden waardoor je ook meer volwassen wordt. Zelf merk ik het ook aan mezelf dat dit me in een positieve zin laat veranderen, ik wil totaal niet te laat komen met de kinderen ergens en nu ook niet meer met mezelf (in Nederland wilde ik daar nog niet de moeilijkste mee zijn als ik ergens te laat zou komen, toen dacht ik ‘ach ik ben al bijna te laat het zal wel zo ver komen, ik hoef nu niet meer op te schieten’) maar nu als we überhaupt nog maar 10 minuten hebben heb je mij al als een personal trainer die de kinderen achteraan zit dat we écht moeten opschieten haha! Maar dit laat je ook de kleinste dingen meer waarderen, dan deed ik dat voorheen ookal maar dit heeft het mij eigenlijk nog meer laten doen. Alleen al het blij worden als 1 van de kinderen aan het lachen is, prachtig.

Wel heb ik echt bijna precies hier een week over nagedacht of ik dit wel of niet in de blog zou zetten, en ik typ dit nu op zondagnacht maar ik ga het toch doen. Laat ik toegeven, vorige week zaterdag voelde ik me al vanaf de avond slecht omdat ik opeens even echt naar huis wilde en die zondag heb ik me toen écht op mijn allerslechtste hier gevoeld en als het toen aan mij lag ik per direct het vliegtuig naar huis nam. Het hoort erbij, het is normaal. Nee, ik ben niet bij een verkeerde hostfamily terecht gekomen, want ik heb het super naar mijn zin hier en voel me hier ook gewoon écht thuis en je zou het daadwerkelijk ook echt niet beter kunnen hebben in een hostfamily dan dat ik nu heb. Ik ben echt gezegend met ze. Maar vroeg of laat zou iedereen die voor een langere tijd van huis weg gaat het krijgen om even flink te huilen erom omdat die naar huis wil hahahaha, hoe goed die ergens ook terecht is gekomen. Ik wil iedereen die iets van plan is om ook voor een lange tijd van huis weg te blijven echt even op het hart drukken om jezelf af te leiden (heb ik expres niemand mee geappt dus hey surprise dat jullie dit lezen) maar in het land waar je bent het beste er van te maken. Écht, ik ben iedereen die mij om zich heen heeft gehad hier in Engeland vanaf maandag zo hartstikke dankbaar om er een hele super leuke week met mij van te maken en dit was een hartstikke leuke week voor mij, maar ook door deze leuke week ik eigenlijk vanaf dinsdag helemaal er vanaf was om naar huis te willen. Blijf ik hier? Ja zeker! Dit hoort er nou eenmaal bij, en dit is het echt allemaal waard. Dit is wat ik wil, en hier zal ik voor blijven gaan. Toen ik maandagnacht erbij stil stond dat ik er al 1 maand was, had ik echt een glimlach op mijn gezicht. De gedachten van dit avontuur al een maand te hebben gedaan, en er nog veel meer maanden aankomen. En weet je? Dat is wat je moet doen, jezelf gelukkig maken en de dingen blijven doen waar jij een glimlach van krijgt!

Maandag heb ik eigenlijk echt tot nu toe de mooiste dag hier in Engeland gehad, we hebben bergen beklommen en die bergen waren echt prachtig. Over stenen gelopen om rivieren over te steken en nog een wandeling gemaakt waarbij de kinderen nog gespeeld hebben in het bos. Hartstikke avontuurlijk maar zo leuk! Ik ben ook écht zeker van plan om tijdens mijn verblijf hier in Engeland iedere berg hier in het noorden te hebben beklommen, wel ga ik eerst natuurlijk op onderzoek uit wie hier allemaal nog in het noorden van Engeland het leuk zou vinden om samen met mij bergen te beklimmen. Zou echt hartstikke leuk zijn met een groepje.

Dinsdag heb ik even geholpen met de kinderen klaar maken voor school en de nursery, en daarna ben ik naar Newcastle gegaan naar het Jobcentre voor het National insurance number (sofinummer) die ik nodig heb om een bankaccount te kunnen krijgen. Ik heb een beetje rond gelopen en ik ben ook nog naar de Primark geweest. De Primark in Newcastle is wel groter dan die in Eindhoven haha! Volgens mij ook meer verdiepingen? Daar ben ik niet zeker van, ik had niet hartstikke veel tijd maar ik heb wel 4 nieuwe truien gescoord en maar liefst 35 paar sokken! Ik kom zeker nog eens terug daar, en wil ook eens naar die in Durham gaan. De moeder heeft me vandaag ook de perfecte au pair genoemd, en gezegd dat ze mijn verblijf zou willen verlengen maar omdat ik al 1 jaar blijf we het volgend jaar wel gaan zien of ik langer zou kunnen blijven, mits ik dat ook wil natuurlijk. Maar super positief! :)

Woensdag heb ik de jongste van 3 voor het eerst sinds mijn verblijf hier een time out gegeven, en ik voelde me echt schuldig om want ze is echt zo’n schattig dropje haha. Toen mijn hostmom even boven was en daarna naar beneden kwam zag ze haar op de trap zitten en vroeg waarom ze daar zat, waarop mijn hostchild van 3 zei ‘I have a timeout’ MAAR ZE ZEI HET MET ZO’N ZIELIG SCHATTIG STEMMETJE EN ECHT MIJN HART SMOLT TOEN HAHA arm dropje. Maar ik heb haar nog voor dat ze naar de childminder zou gaan die haar straks naar de nursery brengt een verhaaltje voorgelezen, en het is zo schattig hoe ze dan helemaal tegen me aan gaat zitten en echt meekijkt naar de plaatjes.

Donderdag ben ik met die van 3 en 4 jaar naar de supermarkt geweest (die van 5 was op school en ik was van 7 tot 12 op die 2 aan het passen) en hebben we eten gekocht voor een picknick. Ik was echt super trots op beide, de een liep links van me en de ander rechts. Ik had ze wel van te voren gezegd dat ze braaf moesten zijn in de winkel en dicht bij me moesten blijven, maar ik had niet gedacht dat het zo goed zou gaan. Ik ben hartstikke trots op ze. In de avond heb ik een goed gesprek met de ouders gehad, ze zijn nog steeds positief over mé. Ook zijn we samen tot de conclusie gekomen dat ik echt onder de mensen thuis hoor, en écht anders ben dan hun vorige au pair want zij was echt introvert (niets mis mee natuurlijk!). Ze vertelde me dat een meisje van vorige week vrijdag die bij hun werkt en ik ontmoet heb, erg onder de indruk van me was en me hartstikke zelfverzekerd vond omdat ik op iedereen afliep en een hand gaf hahaha.

Zaterdag had ik met een paar au pairs afgesproken in Durham, en ik heb echt een geweldige dag met ze gehad in Durham. We hebben geluncht, daarna nog verschillende museums bezocht en Durham samen verkent. EN IK HEB VANDAAG IJSTHEE GEVONDEN, JA JONGENS IK HEB IJSTHEE GEVONDEN BEL DE KRANT.

Ik heb vandaag (zondag) weer met die au pairs afgesproken, en we gaan vandaag de mooie toeristische trekjes van Newcastle onderzoeken!

Voor alle laatste duidelijkheid: Ik ga niet eerder terug naar Nederland, ik voel me écht allang weer gelukkig en voel me zo gezegend met deze familie en dit is wat mij gelukkig maakt. Ik wilde het alleen erbij zetten om te melden dat het normaal is en afleiding je écht uit zo’n gemis kan halen, en zolang je weet waar je het voor doet en dat het, het écht waard is je er echt wel weer uitkomt en alleen maar trots op jezelf gaat zijn dat je niet het vliegtuig hebt gepakt en verder het avontuur blijft aangaan iets wat ik zeker blijf doen. :)

Groetjes,

Gwen.

Reacties

Reacties

Mariet Mraz

Hoi Gwen, Allereerst wil ik je zeggen dat ik trots op jou ben, En er is helemaal niks mis mee dat je even een zwak moment had, en wat heimwee had ,dat is dan ook heel normaal, per slot van rekening heb je alles achter je gelaten ,en ben je de wijde wereld in getrokken ,en je bent dan ook geen robot maar een lieve meid met gevoelens , ook al moet ik nu toch wel even toegeven als ik het zo lees dat ik toch als Oma een brok in mijn keel krijg ,maar dat gaat dan ook wel weer over hahahaha ,de hoofdzaak is dat jij het naar je zin hebt bij deze familie ,en dat jij je goed voelt bij wat je doet,de foto s zijn prachtig,en ik kan me ook voorstellen dat jij het geweldig vind daar,ik hoop dat je een leuke zondag hebt vandaag,we blijven trouw jou volgen,lieve groetjes en een knuff van Opa,Oma,Mayka en Boyke .

Papa en mama

Mooie foto' s heb jij geplaats is echt een heel mooie omgeving

Groetjes van ons

Roelof

Hoi Gwen prachtig blog heb je geschreven,kun je een foto nemen van het huis waar je nu woont met google eard kan ik nr 20 niet vinden die lange straat(streatvieuw)
Hoeveel km ligt new castel bij je vandaan?en durham? En ga je dan met de bus?
Verder nog veel plezier en mooie foto's voor ons oma's en opa's hele dikke knuffel
van ons. Doeiiiiiiiii

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!