Gwenintheuk.reismee.nl

Kwartier te vroeg, telefoon en pizza

Hey! De vijfde blog hier in aantocht.

Over vorige week zondag nog gesproken trouwens, mijn hostchild van 3 zei tegen me ‘we can have a sleepover this evening?’ en ze had toen haar kussen en deken naar mijn kamer gebracht hahaha zo schattig! Maar ik heb natuurlijk haar kussen en deken naar haar eigen kamer gebracht. En die avond was ik een dutje aan het doen en hun waren op familiebezoek, en op eengevemoment werd ik wakker omdat mijn hostson van 4 aan het huilen was omdat hij me ‘goodnight’ wilde wensen maar de vader vanwege mijn privacy niet wilde dat hij die deur zou open maken hahaha. Het was wel zo schattig dat hij daardoor aan het huilen en aan het schreeuwen was nahw.

Maandag is een beetje een stressy dag, ik hoop en denk dat het met de tijd ook meer went want ik ben normaal echt geen stress persoon maar poeh vandaag hahaha. Ik merk wel dat het plannen en tijd indelen gewoon echt automatisch gaat en dat is wel voordelig omdat plannen mijn zwaktepunt is. Vandaag heb ik voor het eerst mijn hostchildren van 3 en 4 naar de nursery gebracht, en ik was helemaal aan het stressen omdat ik dacht dat we te laat zouden komen.. WE WAREN EEN KWARTIER TE VROEG. Maarja liever te vroeg dan te laat hé! Mijn hostchild van 3 zwaaide heel lief naar me en zei ‘bye Gwen’ en ze bleef zwaaien tot dat ze in het kringetje zat. En mijn hostchild van 4 wilde een knuffel en een kusje en daarna zei hij ‘bye Gwen’ ik verliet het gebouw echt met een hele grote glimlach en liep de 5 minuten (met hun loop je 20 minuten erover HAHAHAHA) naar huis nog steeds met die glimlach. Het was zo geweldig om ze met zo’n indruk voor het eerst bij de nursery te hebben afgezet. Ik kijk er echt naar uit om ze donderdag weer naar de nursery te brengen!

Vandaag op de dinsdag was het totaal niet meer stressy en ging het allemaal zo vlotjes, het was zo fijn. Toen ik mijn hostchild van 5 naar school bracht vanmorgen leek het eerst alsof ze gelijk zonder gedag te zeggen de poort in ging, maar ze rende op een gevemoment voor dat ze binnen was terug om me een knuffel te geven en me gedag te zeggen zo lief! Ik heb in de avond toen ik mijn hostouders zei ‘I am going to bed, goodnight’ daarna een hartstikke goed gesprek met ze gehad ruim 20 minuten, en ze hebben me gezegd dat ze echt blij met me zijn en er gedurende mijn hele verblijf ook echt iedere dag voor zouden blijven zorgen dat ik me een part van de familie voel. Het hoort natuurlijk allemaal zo te zijn, maar het is fijn, voldoening en waardering om zoiets te horen. Écht, ik kan me niet indenken dat iemand het nog beter in een hostfamily zou hebben dan ik nu heb.

Nu is het woensdag, mijn hostchild van 3 vroeg of ik haar vandaag naar de nursery zou brengen want ze wilde heel graag dat ik haar naar de nursery zou brengen. Maar nee, morgen is het mijn beurt weer om haar naar de nursery te brengen maar wel hartstikke lief haha! Wel heb ik de 2 vandaag opgehaald van de nursery, we zijn een kwartier later thuis gekomen omdat er een beetje drama was over wie zich door mij zou laten duwen in de kinderwagen.. Op eengevemoment kwam mijn hostson van 4 ermee aan dat hij kan gaan staan op de achterkant, en zijn zusje van 3 gewoon voorin kan blijven zitten. Ik was eerst van ‘ik kan dit niet en ga dit niet doen, dit is gevaarlijk.’ Waarbij hij zei ‘als mijn vader dit kan, kan jij dit ook!’ toen heb ik het gedaan hahaha hij heeft toen ook tegen me aangeleund dus dat gaf mij ook een gevoel dat het wel een beetje veilig was zo voor deze ene keer.

Vandaag op donderdag vroeg ik me af of ik mijn hostchild van 5 naar school moest brengen, omdat ik van 7 tot 12 op mijn hostchildren van 3 en 4 moet passen. De school van die van 5 is wel nog geen 2 minuten lopen dus dat is zo gedaan, maar omdat ik dat maandag ook niet hoefde te doen vroeg ik me af wie haar naar school zou brengen vandaag. Haar vader gaf aan dat hij haar wel kon brengen, waarop ze zei ‘No I want Gwen to bring me to school!’ en toen pakte ze mijn hand vast en sleurde ze me uit de woonkamer om haar te brengen hahahaha geweldig! Omdat ik tijdens het oppassen met die 2 niet eens echt tijd had om me bezig te houden met hun, besloot ik ze achter mijn laptop te laten netflixen en mijn telefoon te geven zodat de ander daar Peppa pig op Youtube kon kijken (hebben ze uiteindelijk samen op de bank op mijn telefoon gekeken.) Toen ik hun lunch aan het maken was, was die van 3 aan het huilen waarbij die van 4 mijn telefoon vast hield en zei ‘Gwen.. There is something with your phone.’ Waardoor die van 3 helemaal in paniek was hahaha germ, maar ze kregen een advertentie en daar hebben ze op geklikt waardoor ze in de android playstore waren gekomen. :’) Ze waren helemaal blij toen ik het ‘gefixt’ had hahaha!

Over vrijdag heb ik niet veel te vertellen, wel hadden de kinderen uitgevonden dat je iemand in een mat kan rollen en degene die ingerold was het cadeau was. Ze hadden mij ingerold, en ik hoorde de een tegen de ander zeggen ‘she is a new daughter for our mom’ het klinkt alsof ik als hun grote zus wordt gezien door een van de kinderen haha super schattig! Ik heb echt een super leuke avond gehad en maar liefst 8 mensen ontmoet waarbij 2 me ook het compliment gaven (allebei toen de 1 er niet was) dat ze mijn Engels goed vinden en dat blijft wel een leuk compliment, en ik ga die 8 mensen vaker zien. :)

Vandaag is het weer een sociale dag en heb ik met een Duitse au pair afgesproken, we zijn naar een soort kunstcentrum gegaan en het was hartstikke mooi daar ook heb ik nog een heerlijke pizza margherita gehad. Met haar ga ik ook nog een andere keer wat doen, yes weer een nieuwe contact erbij!

Inmiddels is het zondag, vandaag ga ik Bishop Auckland nog verder ontdekken en meer mooie plekken hier proberen te vinden. Als ik er aan denk, zet ik vanavond de foto’s op de blog.

Groetjes,

Gwen.

Reacties

Reacties

Papa en Mama

Leuke blog weer Gwen wij zijn erg benieuwd naar de foto's. Veel plezier vandaag nog. Tot snel weer. Groetjes van ons.

Mariet Mraz

Hoi Gwen, heel leuk om je te volgen,we wachten op de foto s ,Groetjes en een knuff van ons 4 tjes

Roelof

Hoi Gwen wat is de nursery een kleuter klasje?
We zijn blij dat je het zo goed getroffen hebt.
De andere au pairs zitten die in de buurt en hebben die het ook zo goed getroffen?
Hier gaat alles goed met de groetjes van oma en mij verder nog veel plezier en ontdekkingen. Doeiiiiiiii

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!