Gwenintheuk.reismee.nl

Park, verkoudheid en zomerplannen!

Hey! En het is nu tijd voor de vierde blogpost alweer.

Over maandag heb ik eigenlijk niet veel te vertellen, ik was met de kinderen en mijn hostdad nog naar het park geweest. De 3 kinderen hebben prima naar mij geluisterd, en dat geeft me wel voldoening dat ze naar me luisteren. Wel ben ik vergeten dit in de vorige blog te zetten, maar met de egghaunting die we vorige week zaterdag hadden gedaan was mijn hostson van 4 zijn ballon gekregen die alle 3 mijn hostchildren als beloning hadden gekregen omdat ze mee deden aan de competitie. Maar helaas, wat een pech, ballon weg! Hostson van 4 was helemaal verdrietig omdat het arme jochie zijn ballon in de lucht is gekomen. Goed, zondagmiddag klopte zijn zus van 5 op de deur van mijn kamer waarop ik antwoordde dat ze binnen kon komen en waarbij ze me vroeg of we een cadeautje voor hem zouden maken waarbij ik me afvroeg waarom. Ze antwoordde dat ze het zo zielig voor hem vond en hem daarom een nieuwe ballon wilde geven nawh super lief! En ohja, mijn hostson van 4 vroeg zich vandaag af wanneer hij 113 jaar is want meneer wil heel graag opgroeien. :’)

Dinsdag had ik naast dat ik van half 7 tot 9 uur de vaatwasser, was, ontbijt heb klaargezet, opgeruimd etc een beetje een day off gehad want daarna omdat de kinderen naar de childminder (oppas) gingen had ik vrije tijd om Bishop Auckland verkennen. Dit is overigens gedaan zodat ik de weg leer kennen, maar ook om me hier beter te settelen wat ook donderdag en vrijdag de bedoeling is. Maar oke goed, ik ben 5 supermarkten hier in geweest EN ER IS HELEMAAL GEEN IJSTHEE. Maar ook totaal geen siroop, en eerlijk gezegd had ik echt verwacht dat siroop hier was, ik dacht gewoon echt dat karvan cevitam bekend was maar schijnbaar niet?? Dus ja daar was ik een beetje door rep en roer, door hahahaha. Mijn hostson van 4 was vandaag trouwens aan het huilen omdat hij heel graag 5 jaar wil worden hahaha zo schattig! En mijn hostchild van 3 (de andere 2 kregen ook snoepjes omdat ze zich de hele dag ook bij de childminder goed hadden gedragen) kreeg snoepjes en ze ging op mijn schoot zitten en draaide zich naar mij toe en probeerde steeds of ik 1 snoepje van haar zou aan nemen. Heb ik natuurlijk niet gedaan, want ze heeft het verdient maar het is wel super lief van haar!

Woensdag heb ik eigenlijk vooral op de kinderen gelet, maar wel heb ik voor het eerst mijn hostchild een time out gegeven en haar op de trap gezet haha. Ik stuiterde daarna echt van de adrenaline om haar voor het eerst een time out te hebben gegeven hahaha. Wat wel echt hartstikke lief was, in de ochtend wilde de kinderen even tv kijken oke prima dan doen we dat even voor een bepaalde tijd. Maar omdat ik op de bank zat met een dekentje (HET IS HIER IN ENGELAND ECHT KOUD??!!) ging mijn hostson van 4 naast me zitten en vroeg hij of hij ook een stukje van mijn deken mocht, natuurlijk. Dus hebben we naast elkaar gezeten en het dekentje gedeeld haha echt leuk. Precies de zelfde situatie vond plaats in de avond met mijn hostchild van 3 zo lief haha, en omdat zij met haar hoofd nergens op kon leunen maar plat op de bank zou leggen raadde ik haar aan een kussen te pakken waarbij ze ook een kussen voor mij wilde pakken terwijl ik met mijn hoofd tegen de bank kon leunen nawh maar zo lief! Ik heb vandaag trouwens hun kat gewassen, en nee dit hoort niet bij het au pair zijn maar ik kwam er zelf mee aan en ja omdat het een hele klus is om een kat te wassen is dat extra betaald. Maar wat een hele klus is het hahaha jeetje, je hebt dan gelijk gesport voor de komende 10 jaren!

Vandaag op donderdag heb ik weer in de ochtend van 7 tot 9 alle lichthuishoudelijke klussen gedaan en het ontbijt voor de kinderen klaargemaakt etc. Waarbij ik nu tot 2 uur mijn day off heb omdat ze vandaag weer naar de childminder gaan (oppas.) Ik ben verkouden en tref hier helemaal geen zakdoekjes aan, zo raar? Ze hebben hier natuurlijk wel tissues maar persoonlijk hebben zakdoekjes echt mijn voorkeur helaas haha. Mijn 3 hostkindjes gaven me vandaag zoveel knuffels en kusjes toen ze naar bed gingen, zo lief! Ik heb mijn tweede babysitnight gehad en de kinderen sliepen braaf door.

Op vrijdag heb ik precies weer het zelfde gedaan als wat ik donderdag doe van 7 tot 9, wel had ik mezelf wat langer laten liggen omdat door dat ik de babyfoon naast me op de kast had gelegd was ik door kwik, kwek en kwak al om 6.15 wakker hahaha pff. Dus om 7.15 ging ik aan de taken, normaal om 6.45 of 7 uur ligt er aan of ik de dag van te voren om half 11 of 11 uur slaap. Maar wat ik heb gemerkt, als ik aan mijn ontbijt begin wanneer de kinderen weg zijn kom ik inprincipe het zelfde met de tijd uit als dat ik ontbijt en alle taken nog doe. Vandaag wil ik echt voor het eerst eens naar de zonsondergang kijken hier, en verder ga ik in de tijd ik mijn day off heb tot 2 uur nog even verder de buurt verkennen en me daarna weer bezig houden met de kinderen en de taken haha. Maar wel een leuk vooruitzicht om straks op een mooie plek hier naar de zonsondergang te gaan kijken. :) Psss het was mooi, en voor dat mijn hostchildren naar bed waren gebracht gaven ze me weer kusjes!

Zaterdag heb ik de hele dag mijn day off, en wat vind ik het toch vervelend om niets te kunnen doen en te doen alsof het een hotel is, ja letterlijk haha, enige wat ik ‘mag’ doen is mijn bord en beker naar de keuken brengen. Hartstikke goed natuurlijk dat mijn hostouders me hebben laten weten dat ik tijdens mijn day offs alleen maar moet relaxen en niet hun hoef te helpen met het huishouden, maar aargh ik wil bezig zijn hahaha. Maar vandaag heb ik 3 uur gewandeld en heerlijke fruit bananenmelk gehad, even heerlijk als die van Campina in Nederland. Ik snap overigens echt geen haar van die centen hier, maar het is prima te doen om die centen in mijn hand te hebben en de caissière te zeggen dat ze het nodige bedrag uit mijn hand kan pakken zodat ik het heb betaald. Hartstikke vertrouwelijk is het natuurlijk niet, maar wel even een tijdelijke oplossing tot dat ik die centen hier door heb haha! Maar ik heb na mijn 3 uur wandeling een dutje van maar liefst 3 uur gehad. Ik heb mijn hostouders al gezegd dat ik goed ben in dutjes hahaha, maar ik voel me vandaag overigens echt beroerd van de verkoudheid en als een mopshond omdat ik zo gauw buitenadem ben omdat mijn neus dicht zit hahaha.

Vandaag is het zondag en voel ik me helaas nog beroerder dan dat ik me gisteren voelde, dus vandaag rustig aan doen voor morgen. Wel komen er gelukkig nog genoeg weken die ik veel productiever kan besteden wanneer ik me niet meer zo beroerd voel. Morgen is hier de vakantie voorbij en gaan de kinderen weer naar school, ik ben benieuwd! De jongste van 3 vroeg namelijk nog wanneer ze weer naar de nursery moet en was aan het huilen omdat het vakantie is, dus zij zou maandagochtend wel te genieten zijn haha maar die andere 2? Geen idee!

Tijdens een avontuur als dit start je helemaal bij 0, en ergens is dat echt avontuurlijk en uitdagend vind ik, ook was ik deze week naar de bank geweest en dacht ik eerst van ‘OHOHOH GAAT HET ME WEL LUKKEN OM HET GESPREK TE VOLGEN EN DUIDELIJKE ANTWOORDEN TE GEVEN, EN ER NIET EEN OBSTAKEL GAAT ZIJN DIE IK NIET SNAP??’ het gesprek is overigens goed verlopen, maar wat ik hiermee wil zeggen; het zijn stappen die je zet waarbij je alleen maar trots op jezelf kan zijn omdat je het hebt gedaan en daarna kan je langzaamaan weer naar het volgende avontuur en uitdaging om stappen te zetten en trots op jezelf te zijn.

Het spookt deze week écht zo enorm door mijn hoofd om na 1 jaar Nieuw Zeeland (die keuze was inprincipe al definitief haha!) 1 jaar Australië te overwegen, en ik denk dat ik dat ook echt ga doen. Weet je, het is dan ook een leven wat ik nu leid wat niet iedereen zou kunnen vertellen en dat idee maakt mij eigenlijk nog meer gemotiveerd dan dat ik al ben hiervoor haha. Maar dit is écht de perfecte manier om een nieuwe cultuur te leren kennen, met kinderen te werken en de plek(ken) te verkennen in het land. Dit is het gene wat mij écht gelukkig maakt, ik heb echt nog mijn momenten dat wanneer ik aan het wandelen ben ik denk ‘HEE WACHT, IK BEN NU IN ENGELAND EN IK BEN HIER ALS AU PAIR’ en ik dan écht zo’n grote glimlach op mijn gezicht heb he hahaha. Maar goed, ik ga nu echt nog eerst alles uit Engeland halen ik heb ook nog een hele lange tijd te gaan natuurlijk (helemaal niet erg ook want ik heb het hartstikke naar mijn zin hier, en het gezin hier is echt geweldig!) en hier een onvergetelijke tijd van maken! :)

Wel heb ik al plannen voor de zomer hier in Engeland, ik ga naar een heel groot iets waar je kan duiken en hele grote meren zijn en meer dan 500 vrijilligers. Geen idee wat het verder precies is het schijnt nogal lastig te zijn om uit te leggen, maar de zus van mijn hostmom is daar vrijwilliger van en het schijnt echt hartstikke mooi en groot te zijn en iets waar je naar toe zou moeten in Engeland wanneer het er is dus I am in! En ik ga nog mijn ticket kopen voor Kynren in de zomer, zoek dat alsjeblieft via Tripadvisor.co.uk op de recenties zijn zo positief en ik ben zo benieuwd er naar aaah want dat schijnt ook echt de must see hier in Engeland te zijn!

Ik ben overigens echt van plan om een bucketlist te maken met alle dingen die ik écht zou willen doen en ook écht werkelijkheid ga maken, als mensen interesse er in hebben zet ik de bucketlist in de blog en kunnen we volgend jaar in april blij er om zijn wanneer ik hopelijk alles heb kunnen afvinken. ;)

Groetjes,

Gwen.

Reacties

Reacties

Papa en Mama

Leuk dat wij weer zo uitgebreid mogen genieten van jouw avontuur. Beterschap Gwen de siroop en zakdoeken zijn onderweg, Groetjes Papa en Mama.

Roelof

Raar dat ze daar geen zakdoekjes kennen,hebben ze daar soms een andere naam voor? Wat moet je doen als de kinderen naar school zijn? Hopelijk is de verkoudheid snel over in iedergeval beterschap en tot de volgende blog.Gr opa en oma met veel knuffeltjes.

Mariet Mraz

Leuk Gwen om je te volgen, hahaha lollig dat je de kat hebt gewassen,Ik hoop dat het al wat beter met je verkoudheid gaat, en we zijn blij dat je het naar je zin hebt daar .lieve groetjes,beterschap en een knuff,ook van Opa .

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!