Gwenintheuk.reismee.nl

De eerste dagen bij mijn nieuwe familie!

Hey! Ik ben nu inmiddels al 15 dagen in Engeland, best ‘raar’ hoe snel de tijd gaat. Vrijdag droomde ik dat ik morgen (gisteren dus) naar Engeland zou gaan als au pair, en het was echt hartstikke vreemd dat ik gewoon in Engeland wakker werd hahaha.

Ik heb een nieuwe hostfamily met 3 kinderen waarvan 2 meisjes en 1 jongen. De meisjes zijn 3 en 5 jaar, en het jongentje is 4. Ze hebben ook 2 katten wat al helemaal een pluspunt is! Ze wonen in Bishop Auckland en ik ben hier al sinds donderdag.

Donderdagnacht toen mijn hostmom me op haalde om half 6 ’s nachts hahaha mooi tijdstip echt, was ze hartstikke opgewekt en blij om me te zien en knuffelde me gelijk. En het was echt zo lief hoe blij ze was om me te zien! Het klikte hartstikke goed en we hadden al gelijk hele gesprekken in de auto en hadden ook nog een fijn en goed gesprek toen ze me mijn kamer had laten zien. Helaas had ik wel die ‘nacht’ maar 3 uur geslapen en was ik hartstikke kapot, waarbij ik van 3 tot 7 een middagdutje heb gedaan. Voor het middagdutje heb ik mijn hostchild van 3 ontmoet en zij knuffelde me gelijk toen ze me zag zo lief! En in de avond heb ik samen met de ouders gegeten en nog mee gepraat en daarna ben ik optijd naar boven gegaan. Ze vertelde dat mijn hostchildren van 4 en 5 het jammer vonden dat ze me geen ‘goodnight’ hadden kunnen wensen omdat ik al aan het slapen was hahaha nawh.

Vrijdag had ik in de nacht overgegeven waardoor ik besloten had om wat langer te gaan slapen en me gelukkig daarna ook al een stuk beter voelde, waarbij ik rond 10 uur ’s morgens mijn andere 2 hostchildren had ontmoet. Toen ik ze had begroet, gelijk alle 3 in koor ‘HI GWEN’ en 1 voor 1 gingen ze me alle 3 een knuffel geven echt hartstikke lief! Ik heb toen nog even met ze gespeeld en tv met ze gekeken voor een hele lange tijd, waarbij mijn hostchild van 3 op mijn schoot ging zitten en mijn hostchild van 5 tegen me aan ging liggen hahaha echt schattig. We hadden paw patrol gekeken, en een personage moest naar de tandarts maar die durfde uit angst niet. En het moraal van het verhaal was eigenlijk: ‘Het maakt niet uit of je ergens een angst voor hebt, het is oke om ergens een angst voor te hebben maar het valt te overwinnen en je hoeft je er niet voor te schamen want iedereen is ergens wel bang voor.’ Ik denk dat mijn hostchildren het moraal er niet van zouden inzien, logisch ook haha, maar ik vind het echt hartstikke mooi hoe een kinderprogramma eigenlijk toch wel zo’n verhaal heeft waar je zo’n boodschap op kan uitmaken.

Zaterdag was er een easter egg haunting, waarbij ik met mijn 3 hostchildren en hostmom 12 winkels ben langs gelopen om in een mandje voor het raam te zien welke kleur het ei had. En het was een soort competitie, waarbij mijn hostson van 4 echt helemaal obsessed was met een groot goud ei die je kon krijgen zou me niet verbazen als hij erover zou dromen hahaha. Wat wel echt schattig was, voor dat we naar de easter egg haunting gingen, ging mijn hostdad werken en hij zei tegen mijn hostson van 4 ‘Say goodbye’ dus mijn hostson dacht op een of andere manier dat ik moest gaan?? En hij knuffelde mij in plaats van zijn vader die ging hahaha zo lief. Ik heb vandaag ook nog gebabysit waarbij ik op de babyfoon hoorde dat die 3 kwiekerts nog aan het praten waren een uur nadat ze in bed waren gestopt, en toen ik naar boven liep zag ik mijn hostchildren naar hun bed rennen en gauw hun deken omdoen en doen alsof ze slapen hahahaha zo geweldig! Wel zei ik nog dat ze moeten gaan slapen, daarna heb ik ze vlak daarna ook niet meer op de babyfoon gehoord. Wel heb ik later nog in de avond rond half 12 echt een rare tijd? De jongste van 3 horen huilen, waarbij ik als een speer me naar boven haastte voor dat ze de andere 2 wakker ging maken met haar gehuil. En het enige wat ze zei toen ik vroeg waarom ze huilde was ‘mommy’ maar toen ik haar een paar keer had gezegd dat ze haar moeder ’s morgens bij het ontbijt weer zou zien, was ze gerustgesteld en heb ik haar ook niet meer horen huilen yes!

Vandaag is het zondag en ik heb mijn day off wat betekent dat ik vandaag een vrije dag heb, maar ik ben hartstikke moe en ik ga deze zondag ook echt als een zondag spenderen want alle winkels zijn vandaag ook dicht en mijn plan was eigenlijk om alle supermarkten hier af te struinen voor ijsthee maar helaas de winkels zouden wel dicht zijn. Dus dat doe ik binnenkort wel! Maar toen ik wakker werd vanmorgen en nog in bed lag, hoorde ik de kinderen heel blij roepen ‘HAPPY EASTER!’ en ik voelde me echt zo blessed want het is zo schattig hoe blij die kinderen om pasen zijn en ik eigenlijk eerlijk is eerlijk denk ‘het is maar pasen’ hahahah. Ik ben benieuwd wat aankomende week me allemaal zou gaan brengen!

Groetjes,

Gwen

Reacties

Reacties

Roelof

Fijn dat het daar zo leuk is met je nieuwe familie,heb nog een leuke tijd.
Groetjes en een dikke knuffel.

Mama

Leuk verslag weer Gwen gelukkig heb je het nu heel goed getroffen met de familie. Geniet er maar lekker van. Groetjes Mama.

Mariet Mraz

Hoi Gwen, wat een leuk verslag ,zoals ik kan lezen heb je het echt naar de zin bij je nieuwe familie, mooie leeftijden hebben die kids ,die zijn nog zo lekker spontaan. Geniet er maar van en we blijven je volgen .Groetjes en een dikke knuff van ons.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!