Gwenintheuk.reismee.nl

Nieuwe families??!!

Hey allemaal! Vandaag is het zondag en dat betekent dat het tijd is voor mijn tweede blogpost te publiceren. Alleen wel met een ietwat andere wending, ik ben namelijk weer hard opzoek naar een andere hostfamily sinds gisteren. Ik heb vanavond overigens 3 Skypegesprekken, dus ik moet eerlijk zeggen dat ik wel alle vertrouwen er in heb dat ik asap een nieuwe hostfamily heb gevonden. Omdat ik de eerste week die ik heb bijgehouden en de dagen die ik niet vergeten ben, wil plaatsen omdat het echt ondanks de korte tijd zeer leerzaam voor me is geweest en ik dat ook als 'herinnering' op deze blog wil laten staan heb ik besloten de nog uitgebreide bijgehouden dagen hierbij te voegen. (Ik verblijf hier trouwens wel nog even.) Maar ik kijk hier écht met een glimlach op terug.

Zaterdag:Ik zal jullie even een beetje proberen het idee te geven hoe het bij aankomst met de familie is gegaan: Toen ik ze zag (wel in verband met niet kunnen ophalen hadden ze een taxi voor me geregeld die me naar hun huis bracht, zo hoort het maar wel super) konden we gelijk al verhalen aan elkaar vertellen en met elkaar lachen. Dat was echt een fijn eerste moment, een betere eerste moment zou ik me eigenlijk niet kunnen indenken. Maar ik liep daarna de keuken in, waarbij ik de jongste van 3 zag en riep ‘HE IS SO CUTE’ hij moest daarna huilen hahaha nawh. Ze hebben me vooral die dag laten zien waar het park is, waar de kinderen zouden kunnen spelen, waar de bakkerij is. Mijn jongste hostson is trouwens echt een hartstikke mooi voorbeeld over hoe een 3 jarige jou eigenlijk als voorbeeld ziet, we waren even met zijn tweeën in de ‘playground’ aan het spelen en hij zei iets van ‘we work together’ en ik begon toen in een zingend iets een paar keer te zeggen ‘WE ARE AAAA TEAAAAM, WE ARE AAAA TEAM’ en hij zong het daarna precies op de zelfde manier en het was echt een hartstikke leuk moment! Ik heb verder overigens voornamelijk met de kinderen in hun tuin gespeeld. Ze hebben echt een mooi huis en een hele grote mooie tuin! Verder ben ik zaterdag ook nog met 3 andere au pairs gaan afspreken, met mijn buurmeisje die au pair die uit Duitsland is en 2 au pairs uit Hongarije. We waren even wat rond gaan lopen in Cambridge <- (het is echt hartstikke prachtig daar), en het plan was om met zijn vieren naar de film Beauty and the beast te gaan maar omdat die film pas om 6 uur zou beginnen en ik met mijn hostmom had afgesproken om tussen 7 en 8 thuis te zijn ben ik toen gegaan en ook omdat ik echt moe van de dag was en rust wilde nemen. Verder die dag heb ik pizza gegeten, echt een lekkere was het. En nog met mijn 2 hostsons gepraat en nog met de ouders en de oudste hostson een leuk bordspel gespeeld! J Ik ben erg tevreden over deze dag, en zal er ook met plezier naar terug kijken. Eigenlijk heb ik op dit moment ook totaal geen gemis naar Nederland of familie/vrienden oid in Nederland (sorry hahaha) ervaren waar ik me eigenlijk wel op had voorbereid vooral bij de eerste dag. Maar gelukkig niet!

Zondag:Vandaag ben ik met mijn hostsons en hostmom naar de supermarkt geweest, en de ben&jerry’s hier zijn echt een stuk goedkoper haha! Eigenlijk lijkt echt heel veel eten goedkoper? Hmm misschien een goede reden voor emigratie. Wel moet ik echt nog even omschakelen dat het Nederlands eten niet hier is maar dat komt wel goed. Ik heb vooral zondag veel met mijn jongste hostson van 3 doorgebracht, omdat een band met hem het allerbelangrijkste is omdat ik ook nadat de paasvakantie hier voorbij is het allermeeste van mijn werkdagen met hem moet doorbrengen. Oja, en ik heb 2 films van Harry Potter gekeken met mijn hostmom en beide hostsons. Mijn jongste hostson van 3 heeft vandaag ook voor dat zijn moeder hem naar bed bracht gezegd dat hij een geweldige dag heeft gehad en me grappig en leuk vindt. Je kon me echt bij elkaar vegen, ik had een hele grote glimlach toen mijn hostmom me dat vertelde en zei dat ik het echt goed doe met hem. Maar vandaag heb ik ook gemerkt als je echt vanaf half 9 tot half 8 ’s avonds met 1 van je hostkinderen gaat spelen, je ze ook echt beter leert kennen en zij jou ook en je daardoor ook zoveel meer de stuur erover krijgt om hun ook te laten luisteren. Zo leuk!

Maandag:Het was officieel mijn eerste werkdag en ook gewoon écht de zwaarste dag van alle dagen tot nu toe, gelukkig waren mijn hostouders beide thuis om me te kunnen hebben ondersteunen met dingen en de dingen die ik nog niet wist uit te leggen ook. Ik heb de dag overleefd, dus dat is prima.

Dinsdag:Vandaag was ik zo trots op de kinderen, ze waren allebei zoveel braver en aardiger dan de dag ervoor. Ze hebben ook allebei zoveel minder gehuild en geschreeuwd, en met de jongste van 3 begin ik ook echt een band op te bouwen. Ik mag inmiddels vanaf nu van hem zonder dat hij gaat huilen en schreeuwen naar zijn moeder: zijn jas aandoen, schoenen aandoen, zijn drinken maken en zijn luier verschonen. Helemaal super deze vooruitgangen! Hij ging vandaag op mijn schoot zitten want zijn broer speelde een monster, en hij was bang hahaha nawh. Maar het was zo lief en ook positief dat hij zelf op mijn schoot ging, voor het eerst. En hij gaf me vandaag voor het eerst een knuffel! De kleine rebel was zijn broer aan het slaan, waarbij ik hem de andere kant liet oplopen en toen ging hij me knuffelen. Zo lief. Maar eigenlijk, heb ik vandaag gemerkt hoe druk en hoe goed je moet plannen tijdens het werken. Vooral omdat mijn hostkinderen 2,5 week vakantie hebben en ik tussendoor de was moet doen, eten maken, afwassen, speelgoed opruimen van hun, de woonkamer en eetkamer schoon moet houden. Maar mijn hostdad en ik gaan asap een planning maken zodat ik ook echt een vaste routine heb en het moeilijk tot niet kan uitlopen.Wel vind ik het zo schattig wanneer mijn jongste hostson van 3 tegen mij zegt ‘Watch out with your fingers!’ (ookal hoef ik dan niet eens uit te kijken maar goed) zo lief en zo schattig dat een 3 jarige je er op wijst dat je moet uitkijken hahaha nawh.

Ook heb ik trouwens echt ontdekt dat het luisteren wanneer mensen Engels praten, ik het nu écht nog beter kan volgen vooral ook wanneer ik mijn series kijk die ik hier in Engeland niet op Nederlandse ondertiteling kan zetten het mij echt goed af gaat en ik zelfs de hele aflevering begrijp! Waarbij me ook 8 april zelfs toen mijn hostson van 3 tv aan het kijken was, ik tijdens dat ik bezig was en tussendoor luisteren was naar wat hij keek op tv en waar het over ging etc het helemaal begreep terwijl dat voor dat ik in Engeland zat nog een beetje een zwaktepunt was om de tv en serie zonder ondertiteling te kunnen volgen. Trots! Dus dit heeft zeker al positieve gevolgen voor me gehad! ;)

Ik publiceer gelijk een nieuwe blog wanneer ik een nieuwe hostfamily heb gevonden om meer informatie te geven.

Groetjes,

Gwen

Reacties

Reacties

Mama

Leuk verslag weer succes met je skype gesprekken vanavond.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!