Gwenintheuk.reismee.nl

Klein nieuwtje, wannasee & foodfestival

Hey! Omdat ik over vorige week vrijwel niets te vertellen had (door het ziek zijn toen vooral) heb ik daarom ook geen blog gepubliceerd over vorige week.

Ik heb wel een nieuwtje! Ik blijf hier namelijk langer, en in plaats van ik volgend jaar in april naar huis ga, ga ik in september naar huis. Maar ik moet zeggen, het idee om in Ierland na Engeland te gaan rondreizen voor een onbepaalde tijd is zo aantrekkelijk. Maar wat zou ik ook graag naar Nieuw Zeeland en Australië willen, en komt daar eigenlijk nog meer ‘vertraging’ in als ik besluit eerst rond te reizen in Ierland en daarna naar Nieuw Zeeland en uiteindelijk Australië. Dilemma.

Vandaag op maandag had ik me voor het eerst verslapen, hoera. :’’) Ik had zo slecht geslapen, dus oke beetje een geldige reden. Gelukkig had de rest in het gezin zich ook schuldig gemaakt aan verslapen hahaha. Mijn hostson van 4 ging vandaag voor het eerst naar een acrobatische gymklas waarbij mijn hostmom hem ophaalde van nursery om hem met de auto te brengen, en ik mijn hostchild van 3 ophaalde van de nursery. Maar ik moest ervoor zorgen dat zij niet zou zien dat mijn hostmom er ook was omdat ze anders met haar zou mee willen (begrijpelijk ook) EN HET IS ME GELUKT, MISSIE GESLAAGD. Ik heb toen zolang expres erover gedaan om de rits van haar jas dicht te doen hahahaha.

Dinsdag had ik voor het eerst mijn Engelse taalcursus, ik heb al nieuwe woorden geleerd. In mijn ogen daarom een geslaagde eerste cursus dag. :) Vandaag heb ik mijn hostchild van 3 naar bed gebracht en een verhaaltje voorgelezen waarbij we over de tandenfee en de kerstman hebben gepraat. Ze gelooft wel in de tandenfee maar niet in de kerstman huh?

Inmiddels is het woensdag, ik heb vandaag weer sociaal gedaan jongens. We hebben 2 uur langs een rivier op een bankje gezeten en gepraat en nog geluncht. Maar omdat ik mijn jas niet had meegenomen en normaal mijn sleutels altijd in mijn jas stop, had ik dat niet gedaan toen ik uiteindelijk thuis was. En mijn sleutel ergens neer had gegooid (inmiddels al gevonden!) en hem niet kon vinden en in tijd nood raakte om de kinderen op te halen, en de deur daarom niet op slot is geweest toen ik weg ging (is wel vaker niet op slot de deur). Waarbij de zus van mijn hostdad die mijn hostchild van 5 iedere woensdag van school ophaalt om haar naar haar dansles te brengen, de deur op slot had gedaan en we niet binnen kwamen en we naar de winkel van mijn hostouders moesten lopen om een sleutel te krijgen hahaha. Is gelukkig maar 7 minuten lopen, met mijn hostchildren 25 minuten. :)

Op donderdag had ik voor dat ik mijn afspraak met de bank voor een bankaccount had eerst een dutje van 40 minuten gedaan. Mijn kamer is naast de badkamer en het toilet in de badkamer was stuk dus er kwamen mensen om het te maken, maar terwijl hun aan het boren waren heb ik rustig kunnen doorslapen voor het 40 minuten dutje. Mijn hostmom en ik stonden er versteld van dat ik daar door heen heb kunnen slapen hahaha! Maar mijn afspraak met de bank was goed gegaan, binnen 5 tot 7 dagen heb ik mijn bankpasjes binnen. Ook heb ik vandaag naar een dansles gekeken, maar helaas.. Het is totaal mijn ding niet. Het was voor beginners, maar het was dansles voor koppels. De zoektocht naar hobbies en sporten gaat weer verder! Toen ik in de avond een Nederlands programma terug keek, begon ik echt te merken dat het moeilijker begint te worden om Nederlands te horen en te begrijpen en ik Engels nu bijna beter lijk te begrijpen dan Nederlands hahaha.

Vrijdag heb ik contact opgenomen met een rugby vereniging of ik daar binnenkort een kijkje zou mogen nemen, en ik mag daar maandag een kijkje komen nemen! Wat mijn soort van ‘motto’ nu is, is: ‘probeer alles, ontdek alles.’ En zo zie ik van zelf wel wat mij het allermeeste aanspreekt om deel aan te gaan nemen, want ik kan nu wel zeggen ‘lijkt me niks’ maar misschien maakt bij een training kijken mij wel enorm enthousiast om het ook te gaan doen? Hahaha. Ik weet het niet, maar ik ga dit plan vooral uitvoeren bij de sporten waar ik eerder ‘nee’ gezegd tegen zou hebben ik vind het wel een leuke uitdaging! In de avond heb ik trouwens echt een hele prachtige wandeling gehad, toen ik erover nadacht dat ik na volgend jaar september niet meer van de mooie plekken hier kan genieten moest ik huilen hahaha totaal anders dan heimwee!

Zaterdag ben ik naar het Wannasee festival geweest met allemaal tribute bands, en écht ik ga daar volgend jaar weer naar toe. Wat was het geweldig en wat heb ik een leuke dag, maar vooral hartstikke leuke avond gehad. En ook met zoveel mensen gepraat en gedanst die ik niet ken, echt voor herhaling vatbaar deze dag. Wat ik tegen de zanger van Coldplace (ik raad hun vooral echt aan! ze geven je zo erg het gevoel dat je bij een Coldplay concert bent. Ze klinken precies het zelfde) genaamd Shane zei toen ik met hem op de foto ging ‘thank you for giving me one of the best moments in my life.’

Mijn stem is nu op zondag helaas wat weg haha, doei stem was leuk je gekend te hebben. Nee maar het was het echt waard om zoveel mee geschreeuwd te hebben want was het geweldig leuk! Straks ga ik met nog wat au pairs naar het foodfestival in Middlesbrough.

Groetjes,

Gwen.

Reacties

Reacties

Papa en Mama

Leuke blog weer Gwen de nieuwe hobby die komt er nog wel. Geniet zo meteen maar lekker van het food festival. Groetjes Papa en Mama

Mariet Mraz

Goed morgen Gwen,altijd leuk om jouw blog te lezen,wat is het een mooie omgeving daar,goed van jou dat je aan het ontdekken bent wat je leuk vindt om te gaan doen,en je hostkids boffen met jou,ik hoop dat je een mooi weekend hebt gehad,en wacht alweerop het volgende blog Groetjes en knuff van ons 4tjes .

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!